Vägverkets utgifter åren 1960-2000
|
Förvalt- |
Basväg- |
Inventa- |
Utveck- |
Vägnät- ets efter- och total finansie- rings- projekt |
Husbygg- |
Anskaff- |
Statsun- der- stöd |
Vägarbet- |
EU:s del- tagande i struktur- program och regionala utveck- lings- program
|
Mervär- |
Diverse |
Summa | 2000 års kostnads- nivån |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2000 | 3 172 812 | 2) | 744 841 | 191 199 | 4) | 137 884 | 41 804 | - | 31 700 | 687 766 | 1 169 | 5 009 175 | 5 009 175 | |
1999 | .. | 3 130 771 | 2) | 843 037 | 51 987 | 4) | 157 889 | 38 428 | 85 637 | 16 808 | 650 233 | 6 871 | 4 981 661 | 5 375 322 |
1998 | .. | 3 264 408 | 2) | 977 275 | 4 750 | 4) | 159 670 | 30 169 | 92 842 | 41 547 | 656 977 | 23 002 | 5 250 640 | 5 744 391 |
1997 | .. | 3 351 814 | 2) | 829 068 | 4 105 | 4) | 163 985 | 23 020 | 84 124 | 26 503 | 631 296 | 38 857 | 5 152 918 | 5 733 210 |
1996 | .. | 3 125 008 | 2) | 888 091 |
1 431 | 4) | 164 453 | 17 143 | 75 741 | 15 799 | 577 638 | 47 746 | 4 913 050 | 5 592 963 |
1995 | .. | 3 561 181 | 2) | 1 060 876 | - | 18 709 | 180 163 3) | 131 052 | 83 151 | 3 101 | 703 267 | 52 349 | 5 793 849 | 6 545 780 |
1994 | .. | 3 889 269 | 2) | 1 403 815 | - | 16 094 | 202 052 3) | 131 218 | 60 839 | - | 620 886 | 49 018 | 6 373 191 | 7 367 437 |
1993 | .. | 3 702 561 | 145 482 | 1 456 847 | - | 33 657 | 197 981 | 181 207 | 97 844 | - | - | 71 731 | 5 887 310 | 7 009 148 |
1992 | .. | 3 736 169 | 175 813 | 1 787 974 | - | 29 724 | 232 961 | 169 746 | 117 821 | - | - | 94 816 | 6 345 024 | 7 367 437 |
1991 | .. | 3 676 660 | 182 949 | 1 914 193 | - | 19 868 | 233 983 | 163 350 | 109 288 | - | - | 89 168 | 6 389 459 | 7 218 690 |
1990 | .. | 2 516 552 | 179 374 | 2 448 010 | - | 35 732 | 213 013 | 190 231 | 87 383 | - | - | 68 760 | 5 739 055 | 6 686 103 |
1989 | 588 882 | 2 051 130 | 152 556 | 2 480 881 | - | 39 338 | 163 177 | 220 631 | 68 194 | - | - | - | 5 764 789 | 7 089 198 |
1988 | 532 458 | 1 883 076 | 190 589 | 2 201 395 | - | 27 066 | 142 860 | 245 916 | 57 465 | - | - | - | 5 280 825 | 7 013 572 |
1987 | 568 160 | 1 751 305 | 189 895 | 2 178 359 | - | 45 467 | 130 883 | 231 291 | 65 436 | - | - | - | 5 160 796 | 7 223 352 |
1986 | 421 954 | 1 624 882 | 158 898 | 1 931 293 | - | 43 128 | 113 584 | 176 075 | 67 928 | - | - | - | 4 537 742 | 6 630 809 |
1985 | 411 218 | 1 598 533 | 127 948 | 1 709 697 | - | 49 882 | 105 564 | 158 004 | 52 129 | - | - | - | 4 212 975 | 6 294 756 |
1984 | 375 892 | 1 421 599 | 104 458 | 1 631 384 | - | 39 009 | 104 112 | 128 609 | 43 488 | - | - | - | 3 845 551 | 5 985 181 |
1983 | 345 771 | 1 341 905 | 136 337 | 1 628 252 | - | 45 533 | 94 007 | 106 917 | 44 194 | - | - | - | 3 742 916 | 6 145 521 |
1982 | 313 410 | 1 126 023 | 94 073 | 1 560 230 | - | 53 356 | 94 979 | 104 103 | 59 685 | - | - | - | 3 405 859 | 6 040 136 |
1981 | 286 886 | 1 028 591 | 88 437 | 1 396 156 | - | 38 801 | 119 193 | 82 661 | 66 572 | - | - | - | 3 107 297 | 6 129 007 |
1980 | 252 154 | 914 224 | 83 384 | 1 261 804 | - | 31 257 | 105 931 | 61 895 | 54 905 | - | - | - | 2 765 554 | 6 190 430 |
1979 | 225 779 | 812 166 | 82 849 | 1 068 673 | - | 27 417 | 72 022 | 45 357 | 38 029 | - | - | - | 2 372 292 | 6 111 252 |
1978 | 207 155 | 673 936 | 71 446 | 897 368 | - | 37 633 | 56 446 | 35 488 | 23 664 | - | - | - | 2 003 136 | 5 368 532 |
1977 | 195 543 | 671 247 | 111 263 | 834 515 | - | 22 390 | 55 930 | 26 660 | 21 528 | - | - | - | 1 939 076 | 5 415 406 |
1976 | 183 297 | 636 280 | 64 145 | 846 977 | - | 25 422 | 46 982 | 23 723 | 16 395 | - | - | - | 1 843 221 | 5 649 276 |
1975 | 173 509 | 571 434 | 33 472 | 777 422 | - | 9 498 | 39 886 | 26 367 | 16 038 | - | - | - | 1 647 626 | 5 691 948 |
1974 | 145 838 | 488 689 | 20 462 | 708 546 | - | 6 994 | 45 886 | 21 140 | 17 910 | - | - | - | 1 455 465 | 6 040 729 |
1973 | 127 245 | 396 274 | 22 150 | 699 950 | - | 10 519 | 38 230 | 19 140 | 18 571 | - | - | - | 1 332 079 | 6 983 532 |
1972 | 115 032 | 371 724 | 12 641 | 644 999 | - | 9 149 | 39 621 | 15 364 | 10 550 | - | - | - | 1 219 080 | 7 359 478 |
1971 | 102 672 | 281 988 | 14 208 | 575 114 | - | 3 259 | 35 945 | 13 969 | 2 820 | - | - | - | 1 029 975 | 6 916 505 |
1970 | 110 538 | 252 179 | 12 880 | 511 934 | - | 5 301 | 30 507 | 13 732 | 1 197 | - | - | - | 938 268 | 7 009 498 |
1969 | 104 401 | 230 931 | 13 754 | 557 565 | - | 5 482 | 27 127 | 9 342 | - | - | - | - | 948 602 | 7 985 014 |
1968 | 80 114 | 216 280 | 18 275 | 621 443 | - | 6 424 | 24 564 | 6 874 | - | - | - | - | 973 974 | 8 560 288 |
1967 | 66 228 | 205 096 | 35 320 | 569 941 | - | 2 489 | 18 025 | 6 461 | - | - | - | - | 903 560 | 8 437 758 |
1966 | 58 475 | 193 718 | 49 640 | 563 520 | - | 3 493 | 25 000 | 10 364 | - | - | - | - | 904 210 | 8 859 098 |
1965 | 44 885 | 180 833 | 21 139 | 513 301 | - | 4 835 | - | 6 335 | - | - | - | - | 771 328 | 7 948 173 |
1964 | 32 061 | 160 759 | 9 579 | 422 095 | - | 6 480 | - | 12 149 | - | - | - | - | 643 123 | 6 988 458 |
1963 | 25 419 | 144 884 | 10 000 | 326 298 | - | 2 744 | - | 14 818 | - | - | - | - | 524 163 | 6 024 388 |
1962 | 21 593 | 131 499 | 13 750 | 309 646 | - | 1 001 | - | 21 601 | - | - | - | - | 499 090 | 6 087 414 |
1961 | 19 320 | 107 846 | 13 750 | 310 819 | - | 702 | - | 23 390 | - | - | - | - | 475 827 | 6 050 639 |
1960 | 16 651 | 96 131 | 9 000 | 319 838 | - | 764 | - | 20 758 | - | - |
- | - | 463 142 | 6 151 083 |
1) fram till 1966 under punkten utvecklande av vägnätet
2) inkl. basväghållning av allmänna vägar
3) inkl. ochså aktieförvärv
4) inkl. utvecklande av vägnätet
tillbaka
| förstasidan