Liikennekeskus
Tienkäyttäjän linja
Mikä on |
|
? |
Tienkäyttäjän linjalle soittamalla kaikki
tienkäyttäjät saavat välitettyä tietoa teiden kunnosta ja yllättävistä
liikennettä vaarantavista asioista Tiehallinnolle paikallis- tai matkapuhelun
hinnalla.
Miksi minun kannattaa soittaa?
Sinä voit olla mukana helpottamassa omaa ja
toisten kulkemista ilmoittamalla matkantekoa haittaavista teiden puutteista ja
liikenteen häiriöistä. Tienkäyttäjiltä saadut tiedot välitetään suoraan
tietä hoitaville urakoitsijoille ja tarvittaessa muille viranomaisille. Voinko
todella vaikuttaa soittamalla?
Kyllä voit. Liikkumista vaarantavat ja
merkittävästi haittaavat puutteet korjataan heti. Lisäksi Tienkäyttäjän
linjan kautta tuleva palaute vaikuttaa suoraan esimerkiksi talvihoidon tason
määrittelyyn.
Mitä minun kannattaa kertoa?
Kerro missä ja mitä on tapahtunut ja
minkälaista haittaa siitä liikenteelle aiheutuu.
Kuka puheluuni vastaa?
Tienkäyttäjän linjan puheluihin vastaavat
Tiehallinnon liikennekeskuksen ammattitaitoiset päivystäjät.

Milloin voin soittaa?
Milloin vain. Tienkäyttäjän linja palvelee 24
tuntia vuorokaudessa, vuoden jokaisena päivänä.
Mitä muita tietoja tieoloista kerätään?
Liikennekeskuksessa kootaan ajantasaista tietoa
tiestön kunnosta, kelistä, kelirikoista, tietöistä ja liikenteen
häiriöistä kuten onnettomuuksista.
Mistä saan tietoa tiellä liikkumiseen ?
Liikennekeskus tiedottaa olosuhteista
joukkotiedotusvälineiden, pääasiassa radion, välityksellä. Ajantasaista
tietoa tieoloista löydät myös teksti-TV:n sivuilta 410-416 ja Tiehallinnon
liikenteen tiedotuksen internetsivuilta www.tiehallinto.fi/alk.
Matkan varrella tietoa saa Tieinfopisteistä.

|