Valinnat
    Tiehallinto


    Paluu
     
    Liikennekeskus

    Tienkäyttäjän linja
     
    Mikä on ?
    Tienkäyttäjän linjalle soittamalla kaikki tienkäyttäjät saavat välitettyä tietoa teiden kunnosta ja yllättävistä liikennettä vaarantavista asioista Tiehallinnolle paikallis- tai matkapuhelun hinnalla.

    Miksi minun kannattaa soittaa?

    Sinä voit olla mukana helpottamassa omaa ja toisten kulkemista ilmoittamalla matkantekoa haittaavista teiden puutteista ja liikenteen häiriöistä. Tienkäyttäjiltä saadut tiedot välitetään suoraan tietä hoitaville urakoitsijoille ja tarvittaessa muille viranomaisille. Voinko todella vaikuttaa soittamalla?

    Kyllä voit. Liikkumista vaarantavat ja merkittävästi haittaavat puutteet korjataan heti. Lisäksi Tienkäyttäjän linjan kautta tuleva palaute vaikuttaa suoraan esimerkiksi talvihoidon tason määrittelyyn.

    Mitä minun kannattaa kertoa?

    Kerro missä ja mitä on tapahtunut ja minkälaista haittaa siitä liikenteelle aiheutuu.

    Kuka puheluuni vastaa?

    Tienkäyttäjän linjan puheluihin vastaavat Tiehallinnon liikennekeskuksen ammattitaitoiset päivystäjät.

    Milloin voin soittaa?

    Milloin vain. Tienkäyttäjän linja palvelee 24 tuntia vuorokaudessa, vuoden jokaisena päivänä.

    Mitä muita tietoja tieoloista kerätään?

    Liikennekeskuksessa kootaan ajantasaista tietoa tiestön kunnosta, kelistä, kelirikoista, tietöistä ja liikenteen häiriöistä kuten onnettomuuksista.

    Mistä saan tietoa tiellä liikkumiseen ?

    Liikennekeskus tiedottaa olosuhteista joukkotiedotusvälineiden, pääasiassa radion, välityksellä. Ajantasaista tietoa tieoloista löydät myös teksti-TV:n sivuilta 410-416 ja Tiehallinnon liikenteen tiedotuksen internetsivuilta www.tiehallinto.fi/alk. Matkan varrella tietoa saa Tieinfopisteistä.

    Liikenteen tiedotus

    260503

    alkuun | Tiehallinnon etusivu | palaute | yhteys | haku | sisältö