![]() |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
Tiedotteita siltasuunnittelusta |
7.8.2000 HÄMMÄRÖNSALMEN VAIHTOEHDOT, KUULUTUS JA TIEDOTE |
|||
![]() KUULUTUS Turun tiepiiri järjestää yleisistä teistä annetun lain 26 a §:n 1 momentissa tarkoitetun tilaisuuden mielipiteen lausumiseen yleissuunnitelman laatimisesta RymättyläHanka maantien 1890 parantamiseksi korvaamalla Hämmärönsalmen lossi sillalla. Tämä ilmoitetaan tieasetuksen 13 a §:n mukaisesti maanomistajille ja muille, joiden asumiseen, työntekoon tai muihin oloihin suunnitelma saattaa vaikuttaa. Siltavaihtoehtoja esitellään Rymättylän koululla keskiviikkona 16.8.2000 klo 18.00-20.00. Tilaisuus on avoimet ovet tyyppinen. Yleissuunnitelman valmistuttua se lähetetään aikanaan tieasetuksen 14 §:n mukaisesti kuntaan yleisesti nähtäväksi. Silloin niillä, joiden oikeutta tai etua suunnitelma koskee, on tilaisuus muistutusten tekemiseen suunnitelman johdosta. Lisätietoja tilaisuudesta antaa Turun tiepiirissä DI Markus Salmi, puh. 0204 44 4657 ja Tielaitoksen konsultoinnissa DI Hanna Kari, puh. 0204 44 4515. Turussa 7.8.2000 TURUN TIEPIIRI ![]() HÄMMÄRÖNSALMEN LOSSIPAIKAN KEHITTÄMINEN, YLEISSUUNNITELMA Yleissuunnitelma Rymättylässä sijaitsevan Hämmärönsalmen lossin korvaamisesta sillalla on edennyt vaihtoehtojen vertailuvaiheeseen. Vaihtoehtoja ja niiden liikenteellisiä, ympäristöllisiä ja taloudellisia vaikutuksia esitellään Rymättylän koululla keskiviikkona 16.8.2000 klo 18.00-20.00. Tilaisuus on avoimet ovet -tyyppinen. Suunnittelun lähtökohdat Hämmärönsalmen lossipaikka sijaitsee Rymättylän kunnassa, RymättyläHanka maantiellä 1890. Nykyinen kantavuudeltaan 44 tonnin lossi on otettu käyttöön vuonna 1972 ja sen laskennallinen käyttöaika on arvioitu vuoteen 2005. Lossin merkittävistä vuotuisista kustannuksista (n. 1,6 Mmk/v) ja lossin uusimiskustannuksista (n. 12 Mmk) johtuen on päätetty selvittää lossiliikenteen jatkamisen vaihtoehtona sillan taloudellisuus ja vaikutukset. Vaihtoehdot Tarkastellut vaihtoehdot ovat nykyisen lossin korvaaminen uudella 70 tonnin lossilla (kustannukset 12 Mmk), avattavalla sillalla (kustannukset 40,4 Mmk + 0,5 Mmk/v), kiinteällä alikulkukorkeudeltaan 21 m:n sillalla (kustannukset 40,4 Mmk) tai kiinteällä alikulkukorkeudeltaan 8 m:n sillalla, jonka yhteydessä Sattirauman kiinteä silta muutetaan avattavaksi sillaksi (kustannukset 37,1 Mmk + 0,4 Mmk/v). ![]() Kuva. Tarkastellut vaihtoehdot. Jatkotoimenpiteet Vaihtoehdon valinnan jälkeen yleissuunnitelma viimeistellään ja lähetetään tieasetuksen mukaisesti kuntaan nähtäville ja lausunnoille. Suunnitelman sekä saatujen lausuntojen ja muistutusten pohjalta Tielaitos tekee hyväksymispäätöksen, jonka jälkeen hanke voi päästä Tielaitoksen silloittamisohjelmaan. Ennen hankkeen toteuttamista siitä laaditaan vielä tie- ja rakennussuunnitelmat, joissa yleissuunnitelman ratkaisut tarkentuvat. Sillan rakentaminen vaatii myös vesilain edellyttämän luvan, jonka antaa Länsi-Suomen ympäristölupavirasto. Lisätietoja Lisätietoja tilaisuudesta antaa Turun tiepiirissä DI Markus Salmi, puh. 0204 44 4657 ja Tielaitoksen konsultoinnissa DI Hanna Kari, puh. 0204 44 4515. ![]() Sivun alkuun |