| 
            
              | 
 Turun tiepiiri
 Esitesivu
 
 | Tienpidon priorisointi ja tavoitteet Turun tiepiirin
              tavoitteena on turvata p�ivitt�inen liikenn�it�vyys, tieverkon kunto ja parantaa
              liikenneturvallisuutta. Tiepiirin k�ytett�viss� oleva rahoitus sek� perustienpidon
              osalta rahoituksen jakaantuminen hoitoon ja muihin tuoteryhmiin on esitetty
              alla (milj. euroa).
 
                
                  | Perustienpito |        |  
                  | - Hoito | 20,30 |  
                  | - Lauttaliikenne | 23,85 |  
                  | - Parannusinvestoinnit | 7,96 |  
                  | - Liikenteen hallinta | 0,75 |  
                  | - Yll�pito ja korvausinvestoinnit | 24,21 |  
                  | - Suunnittelu | 3,50 |  
                  | - Tiehallinto | 4,70 |  
                  | Kehitt�minen (E18 Paimio - Muurla)
 | 6,90 |  
                  | Er��t tiehankkeet (Vt 8 Raision kohdan nelikaistaistus)
 | 7,90 |  
                  | Muurla - Lohjanharju I-vaihe (Lohja-Lohjanharju)
 | 23,00 |  
                  | Muut  (maanlunastus,
                    palveluprojektit) | 2,65+0,50 |  Tiepiirill� on ensisijainen vastuu perustienpidosta.
              Suurten investointien osalta ohjelmointi ja rahoitusp��t�kset tehd��n valtakunnan
              tasolla. Suuria investointeja vuonna 2004 ovat E18 Paimio-Muurla 
              ja Muurla-Lohjanharju ja vt 
              8 Raision kohdan nelikaistaistus. Tienpidon investointeja ohjataan valtion talousarviosta
              johdetuilla piirikohtaisilla tavoitteilla, joita ovat vuonna 2004:
 Liikenneturvallisuutta parannetaan v�hent�m�ll� alueellamme 
              vuosittain tapahtuvien henkil�vahinko-onnettomuuksien riski� noin 
              kuudella laskennallisella onnettomuudella.
 Tieverkon kunnon s�ilytt�minen on painoarvoltaan t�rke� 
              tavoite. Se kattaa p��llystetyt tiet, soratiet ja sillat. 
              Tavoitteen mittarit on asetettu siten, ett� tieverkon kunnon 
              heikkeneminen pys�ytet��n.
 Liikenne�it�vyystavoitteella varmistetaan laadun pysyminen 
              sellaisena kuin urakkasopimuksessa m��ritell��n.
 Asiakastavoite edellytt�� asiakastiedon hallinnan 
              kehitt�mist� siten, ett� tied�mme asiakkaittemme tarpeet ja 
              osaamme toimia niiden mukaisesti.
 Lis�ksi on taloudellisuuteen ja osaamisen kehitt�miseen liittyvi� 
              tavoitteita.
 |  
              |  |  |