Valinnat
    Tiehallinto

     

    Uudenmaan tp
     

    Paluu

    Myrskyl�n tieyhteydet

    Vaihtoehto 3:
    Raskasta liikennett� painottava vaihtoehto, jossa toimenpiteet tehd��n p��asiassa maantielle 167

     (C) Genimap Oy, lupa L4356. Kartta suurempana (175k)

    Arvioidut vaikutukset

    Turvallisuus
    Henkil�vahinko-onnettomuudet seututiell� 167 v�henev�t noin 13 % johtuen tien levent�misest� ja kaarteiden suuntauksen ja n�kemien parantamisesta. Onnettomuuksien suuri suhteellinen v�henem� seututiell� 167 johtuu siit�, ett� siell� kaiken kaikkiaan on tapahtunut hyvin v�h�n henkil�vahinkoihin johtaneita onnettomuuksia. Yhdystiell� 1605 henkil�vahinko-onnettomuudet v�henev�t noin 1 %.

    Liikenteen sujuvuus
    Ajoajat seututiell� 167 Myrskyl�n ja Porvoon v�lill� lyhenev�t vajaat 2 minuuttia.

    Ymp�rist�vaikutukset
    Vaihtoehtojen ymp�rist�vaikutuksia arvioidaan melun, luonnon, l�hiymp�rist�n laadun, kulttuuriperinn�n, maiseman ja pohjaveden suhteen. Tien rakentaminen vaikuttaa aina ymp�rist��n tavalla tai toisella, mutta arvioiduissa vaihtoehdoissa vaikutukset ovat p��osin lievi� ja paikallisia.

    Vaihtoehto 3:ssa Uusisillan ja Hy�vinkyl�n alueella olevien vanhojen rakennusten l�hiymp�rist� muuttuu. Suunnitellut levennykset on sovitettava ymp�rist��ns� erityisen tarkasti rakennusten ja tonttirajojen l�heisyydess�. Levennyst� ei tehd� lainkaan Malmg�rdin hakamaiden ja tammikujanteen alueelle.

    Pohjavesisuojauksia on teht�v� seututiell� 167 Pernajan ja Myrskyl�n rajalla noin 2 kilometrin matkalla ja Uusisillassa noin 1 kilometrin matkalla.

    Maank�ytt� ja tavarankuljetukset
    Porvoon l�hialueen ja Myrskyl�n keskustaajaman kiinnostavuus kasvaa.

    Yhdystiell� 1605 ei vaikutuksia tavarankuljetuksiin. Seututien 167 tavarankuljetusten olosuhteet paranevat ja sen houkuttelevuus kuljetusreittin� lis��ntyy.

    Rakentamiskustannukset
    Kaikissa arvioitavissa vaihtoehdoissa rakentamiskustannukset on s��detty 5 miljoonan euron tasoon. Vaihtoehdot ovat n�in rakentamiskustannustensa puolesta vertailukelpoisia.

    Yhteiskuntataloudellinen kannattavuus
    Vaihtoehto 3:n kannattavuus on viel� arvioitava erikseen.

     


    alkuun | Tiehallinnon etusivu | palaute | yhteys | haku | sis�lt�