![]() |
Koskenkylä - Kouvola tiehanke jakautuu kolmeen suunnittelujaksoon. Uudenmaan tiepiiri on vastannut jaksojen Koskenkylä - Rutumi ja Rutumi - Kimonkylä suunnitteluista ja Kaakkois-Suomen tiepiiri jakson Kimonkylä - Nappa tiesuunnitelmasta. Linkki karttaan(143kt) ![]() Jaksolle Koskenkylä - Rutumi on vuonna 2000 valmistunut yleissuunnitelma sekä toukokuussa 2001 tiesuunnitelma. Yleissuunnitelma on hyväksytty 28.2.2001 ja tiesuunnitelma on lähetetty tielainmukaiseen käsittelyyn kesäkuussa 2001. Koskenkylä - Rutumi, yleissuunnitelma (valmistunut lokakuussa 2000) Koskenkylä - Rutumi, tiesuunnitelma (päivitetty 27.2.2001) Tarkempia tietoja suunnitelmasta saa kunkin tiepiirin suunnittelusta vastaavalta:
osoite Opastinsilta 12A PL 70 00521 HELSINKI puh. 0204 22 2934 gsm 040-573 9951 email [email protected] Jaksolle Rutumi - Kimonkylä on marraskuussa 2000 valmistunut tiesuunnitelma, joka on hyväksytty 5.7.2001. Rutumi - Kimonkylä, tiesuunnitelma (päivitetty 2.2.2001) Tarkempia tietoja suunnitelmasta antaa:
osoite Opastinsilta 12A PL 70 00521 HELSINKI puh. 0204 22 2784 gsm 040-558 5650 email [email protected] Jaksolle Kimonkylä - Nappa(Elimäki) on laadittu seuraavat tiesuunnitelmat:
Tarkempia tietoja suunnitelmasta antaa:
osoite Kauppamiehenkatu 4 45100 KOUVOLA puh. 0204 22 6229 email [email protected] ![]() ![]() ![]() Suunnitelmien mukaan valtatietä 6 parannettaisiin noin 54 km:n matkalta ns. leveäkaistatieksi. Siinä ajokaistojen leveys on 5,5 metriä ja tien kokonaisleveys 13,5 metriä. Tämä mahdollistaisi ohittamisen keskiviivaa ylittämättä ainakin henkilöautojen kesken. Liljendalin, Lapinjärven ja Elimäen kirkonkylien kohdalle tulisi eritasoliittymät. Muut liittymät olisivat tasoliittymiä. Lisäksi tehdään kevyen liikenteen väyliä ja alikulkukäytäviä, yksityistiejärjestelyjä sekä melu-ja pohjavesisuojauksia. Alkuosaltaan Koskenkylästä Liljendalin kirkonkylän kohdalle saakka tie on suunniteltu sijoitettavaksi uuteen maastokäytävään nykyisen tien itäpuolelle, mutta siitä pohjoiseen nykyistä tietä joko levennetään tai rakennetaan uusi tie aivan nykyisen viereen. |
![]()
|