Koskenkylä - Kouvola tiehanke jakautuu kolmeen suunnittelujaksoon. Uudenmaan tiepiiri on vastannut jaksojen Koskenkylä - Rutumi ja Rutumi - Kimonkylä suunnitteluista ja Kaakkois-Suomen tiepiiri jakson Kimonkylä - Nappa tiesuunnitelmasta.
Linkki karttaan(143kt)



Jaksolle Koskenkylä - Rutumi on vuonna 2000 valmistunut yleissuunnitelma sekä toukokuussa 2001 tiesuunnitelma. Yleissuunnitelma on hyväksytty 28.2.2001 ja tiesuunnitelma on lähetetty tielainmukaiseen käsittelyyn kesäkuussa 2001.



Koskenkylä - Rutumi, yleissuunnitelma (valmistunut lokakuussa 2000)
Koskenkylä - Rutumi, tiesuunnitelma (päivitetty 27.2.2001)

Tarkempia tietoja suunnitelmasta saa kunkin tiepiirin suunnittelusta vastaavalta:

      Ins. Sami Mankonen
      osoite Opastinsilta 12A
      PL 70 00521 HELSINKI
      puh. 0204 22 2934
      gsm 040-573 9951
      email [email protected]


Jaksolle Rutumi - Kimonkylä on marraskuussa 2000 valmistunut tiesuunnitelma, joka on hyväksytty 5.7.2001.
Rutumi - Kimonkylä, tiesuunnitelma (päivitetty 2.2.2001)

Tarkempia tietoja suunnitelmasta antaa:

      Ins. Hannu Palm�n
      osoite Opastinsilta 12A
      PL 70 00521 HELSINKI
      puh. 0204 22 2784
      gsm 040-558 5650
      email [email protected]


Jaksolle Kimonkylä - Nappa(Elimäki) on laadittu seuraavat tiesuunnitelmat:
  • Valtatien 6 parantaminen välillä Uudenmaan läänin raja - Suvioja, vahvistettu 3.7.1995.
  • Valtatien 6 parantaminen Mustilan liittymän kohdalla, hyväksytty 27.12.2000. Tämä eritasoliittymä suunnitelma korvaa edellä mainitun tiesuunnitelman Mustilan liittymä osalta.
  • Valtatien 6 parantaminen Napan liittymän kohdalla, hyväksytty 17.7.2001.

Tarkempia tietoja suunnitelmasta antaa:

      Rakennusmestari Jorma Juutilainen
      osoite Kauppamiehenkatu 4
      45100 KOUVOLA
      puh. 0204 22 6229
      email [email protected]







Suunnitelmien mukaan valtatietä 6 parannettaisiin noin 54 km:n matkalta ns. leveäkaistatieksi. Siinä ajokaistojen leveys on 5,5 metriä ja tien kokonaisleveys 13,5 metriä. Tämä mahdollistaisi ohittamisen keskiviivaa ylittämättä ainakin henkilöautojen kesken. Liljendalin, Lapinjärven ja Elimäen kirkonkylien kohdalle tulisi eritasoliittymät. Muut liittymät olisivat tasoliittymiä. Lisäksi tehdään kevyen liikenteen väyliä ja alikulkukäytäviä, yksityistiejärjestelyjä sekä melu-ja pohjavesisuojauksia. Alkuosaltaan Koskenkylästä Liljendalin kirkonkylän kohdalle saakka tie on suunniteltu sijoitettavaksi uuteen maastokäytävään nykyisen tien itäpuolelle, mutta siitä pohjoiseen nykyistä tietä joko levennetään tai rakennetaan uusi tie aivan nykyisen viereen.

Suunnitellut
toimenpiteet
Koskenkylä-
Rutumi
Rutumi-
Kimonkylä
Kimonkylä-
Nappa
Yhteensä
Valtatien parantamista
Maanteitä
Paikallisteitä
Ramppeja
Kevyenliikenteen väylää
Katuja
Yksityisteitä
Eritasoliittymiä
Yleisten teiden liittymiä
Yksityisteiden liittymiä
Maatalousliittymiä
Sillat:
Risteyssiltoja (ajoneuvol.)
Vesistösiltoja
Alikulkukäytäviä (kevytl.)
Vihersiltoja
Rautatiesiltoja
Tievalaistusta (päätie)
Melusuojausta
Pohjavedensuojausta
Pohjanvahvistusta
Telematiikkavarustelua
15,7
1,0
1,1
0,6
0,6
0,6
4,5
1
6
14
-
6
1
2
1
1
1
2,5
0,5
1,3
2,3
15,7
17,0
2,3
1,0
1,5
3,5
1,2
5,3
1
10
23
38
12
4
3
5
-
-
11,8
2,9
1,5
7,3
17
20,7
2,0
0,8
0,5
2,7
-
12,3
1
12
35
45
8
2
4
2
-
-
5
-
-
16,8
18,3
53,4 km
5,3 km
2,9 km
2,6 km
6,8 km
1,8 km
22,1 km
3 kpl
28 kpl
72 kpl
83 kpl
24 kpl
7 kpl
9 kpl
8 kpl
1 kpl
1 kpl
19,3km
3,4 km
2,8 tie-km
26,4 tie km
51 tie-km