Valinnat
    Tiehallinto

     

    Uudenmaan tp
     

    Paluu

    Myrskyl�n tieyhteydet

    Vaihtoehtojen vertailu

    Vaihtoehto 1

    Vaihtoehdon vaikutukset turvallisuuteen ovat suhteellisen pienet ja keskin�isess� vertailussa vaihtoehto sijoittuu sijoille 2-3 yhdess� vaihtoehdon 4 kanssa.

    Sujuvuuden ja liikennetalouden kannalta t�m� on paras vaihtoehto. Sujuvuuden parantaminen tuo ajokustannuss��st�j�, jotka tekev�t vaihtoehdosta liikennetaloudellisesti parhaimmin kannattavan.

    Liikennej�rjestelm�n kannalta p��asialliset hy�dyt kohdentuvat henkil�autolla tapahtuviin matkoihin. Kevyen liikenteen olosuhteet paranevat hieman, mutta eiv�t niin paljon kuin vaihtoehdossa 2. Joukkoliikenteen toimintaedellytykset saattavat hieman parantua lis��ntyneen maank�yt�n johdosta, mutta paraneminen lienee marginaalista.

    Ymp�rist�n kannalta vaihtoehto on kaikkein huonoin, sill� yhdystielle 1605 suunnitellut kylien ohitukset ovat ongelmallisia ymp�rist�n kannalta

    Asukkaiden ja kyl�yhteis�jen kannanotoissa on toiseksi eniten pyydetty parantamaan yhdystien 1605 sujuvuutta.

    Vaihtoehto 2

    Turvallisuuden kannalta vaihtoehdon vaikutukset ovat kaikkein suurimmat vertailtaessa eri vaihtoehtoja.

    Vaihtoehto on liikennetaloudellisesti mahdollisesti kannattava. Tien sujuvuuden parantuminen ei ole yht� hyv� kuin vaihtoehdossa 1, jolloin ajokustannuss��st�t j��v�t pienemmiksi

    Liikennej�rjestelm�n kannalta eniten hy�tyj�t yhdystien 1605 varren kevyen liikenteen k�ytt�j�t. Joukkoliikenteen toimintaedellytykset saattavat hieman parantua.

    Ymp�rist�n kannalta vaihtoehto on v�hemm�n ongelmallinen kuin vaihtoehto 1. Vaihtoehdot 2 ja 3 ovat ymp�rist�n kannalta l�hes tasavahvat.

    Asukkaiden ja kyl�yhteis�jen kannanotoissa korostuu yhdystien 1605 turvallisuusvaatimukset, sill� p��osa kehitt�misehdotuksista liittyi tien turvallisuuden parantamiseen.

    Vaihtoehto 3

    Turvallisuuden kannalta vaihtoehto on kaikista huonoin. Toimenpiteill� ei juurikaan saada parannettua teiden turvallisuutta.

    Sujuvuus on nykyisell� seututiell� 167 jo melko hyv�, joten tien parantaminen ei paranna tien sujuvuutta merkitt�v�sti ja vaihtoehdon liikennetaloudellinen kannattavuus on varmistettava jatkoselvityksiss�.

    Liikennej�rjestelm�n kannalta suurimmat hy�dyt tulevat tavaraliikenteelle, jonka sujuvuus ja turvallisuus paranevat seututiell� 167. Kevyen liikenteen olosuhteet paranevat hieman tien levent�misen johdosta.

    Ymp�rist�n kannalta vaihtoehto ei ole yht� ongelmallinen kuin vaihtoehto 1. Vaihtoehdot 2 ja 3 ovat ymp�rist�n kannalta l�hes tasavahvat.

    Asukkaiden ja kyl�yhteis�jen kannanotoissa oli joitakin ehdotuksia, joissa esitettiin seututien liikenneturvallisuuden parantamista esim. kevyen liikenteen v�ylien avulla. Raskaan liikenteen kuljetuksia pidet��n ongelmallisina.

    Vaihtoehto 4

    Turvallisuuden kannalta vaihtoehto on samaa tasoa kuin vaihtoehto 1. Huomioitavaa on, ett� vaihtoehdolla pystyt��n parantamaan molempien teiden turvallisuutta

    Liikennetaloudellisesti vaihtoehdon kannattavuus on varmistettava erikseen. Teiden sujuvuudessa ei saada aikaan kovinkaan huomattavia parannuksia.

    Liikennej�rjestelm�n kannalta hy�tyv�t eniten seututien 167 tavarakuljetukset sek� yhdystien 1605 varren kevyt liikenne.

    Ymp�rist�n kannalta vaihtoehto on paras kaikista.

    Asukkaiden ja kyl�yhteis�jen kannanotoissa ei ehdoteta toimenpiteiden jakamista kummallekin tieosuudelle.


    alkuun | Tiehallinnon etusivu | palaute | yhteys | haku | sis�lt�